Úloha 3.
Janka má narodeniny. Zuzka vie, že rada maľuje na textil, ale nevie akú farbu má najradšej. Preto poprosila jej brata, aby na jej pracovnom stole spustil autíčko s programom, ktorý mu pošle cez internet. Nahrala program do 5. programu RCX kocky. Povedala mu, nech položí autíčko na začiatok stola a na koniec nech dá niečo čierne. Potom spustí program. Autíčko prejde cez celý stôl, zaznamená všetky farby a zastaví na čiernej farbe. Ona si potom stiahla na svoj počítač výsledky merania a vedela, akú farbu má Janka najradšej. Nájdite chyby v nasledujúcom programe a pokúste sa ich opraviť tak, aby program bežal správne.
program 1
program 2
- V prvom programe v podstate chyba nie je. Aj takýto program sa dá pomocou úrovne INVESTIGATOR spustiť. Konečný výsledok je rovnaký, ako keď použijeme priamu komunikáciu RCX kocky a vežičky. Tento spôsob je však efektívnejší.
- Prvá chyba v programe 2 sa týka používania množín. Ak sme začali používať modrú množinu na zapamätávanie si hodnôt, tak potom nemôžme začať používať červenú množinu, ktorá je prednastavená.
- Ďalšia chyba sa týka rovnako množín. Ak budeme po každom pohybe merať hodnotu nanovo, tak výsledkom na konci experimentu bude len 1 hodnota, preto treba používať pokračovanie merania, ktoré nasleduje po už ukončenom meraní.
program 1
program 2
|